Veriye Dayalı Dijital Pazarlama Araçları ve Tüketicinin Yeni Alışkanlıkları

14 Mayıs 2021
Veriye Dayalı Dijital Pazarlama Araçları ve Tüketicinin Yeni Alışkanlıkları

Veriye Dayalı Dijital Pazarlama Araçları ve Tüketicinin Yeni Alışkanlıkları

Veriye dayalı ileri teknolojilerin, şirketlerin ve markaların büyümesine büyük katkılar sağladığını biliyoruz. Doğru hedefleme, pazarlama maliyetlerini büyük oranda azaltırken, gelirlere de çok olumlu katkı yapıyor. Dijitalde “en iyi” olmayı başaran pazarlama profesyonellerinin, maliyet ve kazanç oranları açısından da açık ara öne geçtiklerini görüyoruz. BCG (Boston Consulting Group) tarafından geçen yıl Google adına gerçekleştirilen bir araştırmaya göre veri temelli, etkili pazarlama stratejileri geliştiren markalar yaklaşık yüzde 30 daha düşük maliyet ve yüzde 20 oranında daha yüksek gelir gibi, önemli avantajlara sahip oluyor.

Dijital pazarlamada teknoloji çok önemli olanaklar sağlıyor, ancak bu olanaklar elbette insan faktörü ile gerçek potansiyeline ulaşıyor. Deneyimlerime göre, markaların, dijital pazarlama teknolojilerini bilen, strateji belirleme, karar alma süreçlerinde bunları etkili kullanabilen yeteneklerle çalışmaları, başarılarında da en önemli etken durumunda.

BCG’nin araştırmasında, yetenek faktörünün önemini gösteren bir sonuca daha dikkat çekmek istiyorum: Bir kampanyada sadece veri temelli ileri teknolojilerden yararlanılması, o kampanyaya ilişkin metriklerde yüzde 20’ye varan performans artışı olarak yansıyor. İnsan eli ile yapılan nitelikli, titiz düzenlemeler, özelleştirmeler ve doğru ayarlamalarla bu başarı oranını çok daha yükseğe taşımak mümkün. Bu şekildeki dokunuşlar, kampanyada yüzde 15’e varan ek performans artışı sağlayabiliyor.

Dijital dönüşüm yolculuğu, sürekli ileri atılımlarla gelişen bir süreç. Bu yolculuğa başlamak isteyen, fakat ne yapmaları gerektiğinden tam olarak emin olamayan markalara, temel ilk adımlarla yola koyulmalarını, teknolojinin yenilikçi olanaklarını kullanarak bilgi, deneyim ve hız kazanmalarını, attıkları her adımı titiz şekilde ölçümlemelerle değerlendirmelerini öneriyorum. Markaların müşterileri ile aralarında bulunan online veya offline tüm temas noktalarını doğru ve etkin şekilde değerlendirmeleri, doğru zamanda, doğru yerde olmaları, dijital pazarlamada en iyiler arasına girmenin de temel koşulları.

Dijitalleşme bu zorlu dönemde büyük bir hız kazandı ve her sektörde işlerin kesintisiz şekilde sürdürülebilmesini sağladı. Dijital çözümlerin, teknoloji altyapılarının, online araç ve platformların ve tüm bunları etkin kullanma becerilerinin önemi çok net görüldü. Tüketicilerin değişen rutinlerini anlamanın, gereksinimlerine en hızlı ve doğru biçimde yanıtlayarak onlara destek olabilmenin yolu dün olduğu gibi bugün de, değişen trend ve ihtiyaçlara ilişkin verileri doğru okumaktan geçiyor. Bu elbette sadece satış odaklı bir bakış açısından ibaret değil. Markalar için müşterilere, çalışanlara ve tüm paydaşlara yardımcı olmak, onları bilgilendirmek, destek vermek, onlarla iletişim ve etkileşimleri olabildiğince hızlı ve kolay hale getirmek temel bir öncelik durumuna geldi. ABD’de yapılan bir araştırma, tüketicilerin yüzde 50’sinin markaların salgınla mücadele konusunda neler yaptığını, bu dönemdeki dayanışma ve çabalara ne gibi katkılarda bulunduğunu bilmek istediklerini ortaya koyuyor. Dijital mecra ve platformların yanı sıra web siteleri, blog ve sosyal medya hesapları gibi kendilerine ait mecra ve online kanalları, iletişim, destek ve bilgilendirmede etkin şekilde değerlendiren markalar fark yaratacaktır.

Markalar için müşteriyle temas noktaları ve etkileşim seçenekleri, her geçen gün daha da gelişiyor ve çeşitleniyor. Müşteri yolculuğunun online ve offline arasındaki geçişlerle giderek derinlik kazandığı bu dönemde, kendilerine özel ilgi ve teklifler bekleyen müşterilerle ilgili trend ve davranışları doğru analiz eden ve yönlerini buna göre belirleyen markalar öne geçiyor. Gelişen teknoloji, bunun için markalara yardımcı olacak birçok yenilikçi araç ve olanakları da pazarlama profesyonellerinin kullanımına sunuyor.

Sözün kısası, anlamlı verilerin ışığında hayata geçirilen, müşterinin beklentilerine en uygun biçimde sürdürülen ve her aşamada titizlikle değerlendirilen kampanyalar, marka için sürekli başarının da kapılarını açıyor. Müşterileri iyi tanımak, doğru anlamak, online ve offline kanallarda onlara en uygun teklifleri bütüncül bir deneyim içinde sunabilmek, işin özü.

Yazar Hakkında
Bülent Hiçsönmez
Google - Regional Director

Google Regional Director-Google Customer Solutions, EMEA Emerging Markets

PAYLAŞ