Sponsorluk nedir?
Sponsorluk; kurumlar ve markalar ile pazarlama, satış ve iletişim faaliyetlerine olumlu etki edebilecek, diğer marka, kişiler veya organizasyonlarla yapılmış 'karşılıklı avantaj sağlayan' iş geliştirme çalışmasıdır.
Sponsorluk ne işe yarar?
Kurumların imajını, kurumsal kimliğini yerleştirir.
Kurum kültürünü geliştirir.
Kurumların, markaların kendi kitlesine ve daha geniş kitlelere, daha hızlı ulaşmasını sağlar.
Kurum ve marka algısının daha kuvvetli yerleşmesini sağlar.
Kurum çalışanlarının sadakatini arttırır. Çünkü marka çalışanı da tüketicidir.
Sponsorluk pazarlama ve satışta kaldıraç etkisi yaratır.
Kısaca sponsorluk en etkili ÇARPANDIR:
Bir markanın yıllık stratejisi ve pazarlama planı netleştirildiğinde, yapacağı aktiviteleri destekleyen, hedeflerine uygun seçilen projelere yapılacak sponsorluk çalışması, markanın hedefine aldığı yolu hızlandırır. Marka daha kısa zamanda gideceği hedefe varır. İlkokullarda aldığımız eğitimde hepimizin hatırladığı gibi ‘yol problemleri’ vardı. A noktasından çıkan x hızındaki bir araç ile B noktasından çıkan xy hızındaki araç , z km’de kaç dakikada buluşur:) Sponsorluk işte burada bir araçtaki gizli jet düğmesidir. Bu düğmeye basan sürücüye/markayı ateşler.
Markaların hedeflerine uygun projeler markaya hız kazandırır. Marka kendi yol haritasına göre seçeceği projelere sponsor olurken, daha az maliyet ile daha çok etki kazanır.
Marka yeni bir ürün tanıtacaksa sponsorluk;
- Markanın tüketicisine birebir marka deneyimi sağlar.
- Ürünün isminin tanınmasına, bilinmesini destekler.
- Ürünün piyasaya yerleşmesini hızlandırır.
- Satış arttırılmasını sağlar.
- Etkili marka algısı ve anlayışı oluşturma amacı ile pazarlama, satış, iletişim yöntemlerinde ‘Kaldıraç Etkisi’ yaratır.
Marka sponsorluk ile;
- Daha hızlı
- Az maliyetli
- Daha geniş kitlelere ulaşır
Markalar kendi yol haritasına göre; hangi kitleye, nasıl, nerede, ne zaman, ne şekilde iletişim yapacağını planlar, yıllık pazarlama planını belirler.
Diğer önemli konu ise, markanın sponsor olduğu çalışma;
- Hedef kitlesi ile örtüşüyor mu?
- Kitlesine yeni kişileri ekliyor mu?
- Love mark dediğimiz, marka sevgi değerini arttırıyor mu?
- Hangi ölçümlere olumlu yansıyor?
Bu ölçümler ROI dediğimiz, markanın sponsorluğa harcadığı bedelin geri dönüşümünü hesaplamasındaki önemli noktalardır.
Markalar yapacakları sponsorluk çalışmalarını değerlendirirken bu sorulara göre karar verir. Bu nedenle proje sahipleri, bu boyutları bilerek projelerinin içeriğini oluşturmalıdır. Bu sorulara cevap veriyor olmaları çok önemlidir.
PAYLAŞ